صورت جلسه ی قطبی بهمن ماه آموزشگاه فهیم

   

دبستان فهیم  شهر زرین شهر          

 زمان تشکیل جلسه ۲۵/۱۱/9۰

موضوع جلسه: برنامه ریزی جهت تقویت دانش آموزان دارای نیاز به تلاش بیشتر

اعضای حاضر در جلسه:کلیه ی همکاران دبستان فهیم 

 

  شرح مختصری از محتوای جلسه

 

ادامه نوشته

قوانین و فنون کلی در روابط حسنه

قانون اول : با دیگران آن چنان رفتار کنید که مایلید با شما رفتار کنند .

انتظار گوش دادن ، بررسی مشکل ، رفتاری مناسب همراه با کرامت ، اغماض ، حداقل انتظاری است که در روابط انسان ها وجود دارد .

قانون دوم : قانون ناگزیری (چاره نداشتن)

انسان الزاماً نمی تواند همه چیز را به همان شکلی که خود می خواهد داشته باشد و یا آن را به هر شکلی که می خواهد تغییر دهد . با رعایت این قانون بجای گریز و فرار از امر ناخواسته بهتر است بگوئیم که چگونه می توان با وضعیت موجود ساخت و با او زندگی کرد و بالاخره چگونه می شود از او چیزی بهتر ساخت ؟

قانون سوم : قانون دوری از جدال و ستیزه

جدال و ستیزه حتی درگیری لفظی سبب از دست دادن حرمت ، ارزش و احترام هر دو طرف مجادله می شود که به سادگی نمی توان آن را جبران کرد . فرد نباید در هیچ موردی اهمیت و ارزش خود را طوری دستخوش تهدید قرار دهد که ناچار شود برای حفظ آن با طرف مخالف به ستیز برخیزد . زیرا عاقبت الامر وضعی برای هر دو طرف بوجود می آید که عقب نشینی بدون از دست دادن احترام برای هیچ یک میسر نخواهد بود .

چگونه آموزگار متحولی باشیم

آموزش و تدریس کاری بسیار ظریف و حساس است: زیرا هر کس که سوادی یا معلوماتی در رشته خاصی کسب کرده است نمی تواند معلم موفقی باشد. معلم شایسته فقط آن کسی نیست که در یک دبستان یا دبیرستان تدریس می کند، بلکه می تواند هر فرد واجد شرایطی باشد که در یک پرورشگاه و سازمان تربیتی، یک دانشکده، یک کارگاه یا کارخانه، یک ورزشگاه، یک زندان یا یک ندامتگاه فعالیت می کند و بخواهد در کار تدریس و فن آموختن موفقیت به دست آورد. بنا بر آنچه گذشت هر داوطلب شغل معلمی باید با ویژگی های معلمان خوب و پرورشکاران نمونه آشنایی حاصل کند و بداند که معلمان کامیاب از چه صفات و مزایایی برخوردارند و چه پیشرفت های علمی و آموزشی در بالا بردن سطح کارآیی و مهارت آنان موثرترند.




ادامه نوشته

کمکم کنید مشق بنویسم

 
وقتی کودکان می‌بینند که والدینشان در انجام تکالیف مدرسه آنها، فعالانه و علاقه‌مندانه مشارکت می‌کنند در امور تحصیلی موفق‌تر عمل خواهند کرد. در حقیقت علاقه والدین به امور تحصیلی فرزندان به دانش‌آموز نشان می‌دهد که آنچه انجام می‌دهد از اهمیت خاصی برخوردار است.

 البته کمک‌کردن به فرزند در تکالیف مدرسه، به معنای گذراندن ساعات طولانی پشت میز تحریر نیست. والدین می‌توانند به وسیله سازماندهی مهارت‌های کودک، توضیح دادن یک مساله مشکل یا تنها تشویق او به استراحت کوتاه‌مدت در میان درس‌خواندن، نقش حمایتی خود را ثابت کنند و از کجا معلوم؟ شاید در این میان، والدین هم چیزهایی بیاموزند!

به این منظور رعایت نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند تا به عنوان والدین در امور تحصیل فرزندانتان مشارکت موثری داشته باشید:

ادامه نوشته